תמונה שווה אלף מילים? אולי בשנת 2010, היום תמונה שווה מיליארדים.
מדוע זה חשוב?
בפעילות הדיגיטלית שלנו חשוב מאוד לשלב תמונות לצורך השפעה על הלקוחות הפוטנציאליים.
מן הסתם, לכולנו יש סמאטרפונים, כולנו יכולים לשלב תמונות בפעילות השיווקית שלנו (גם מבלי להיות צלמים מקצועיים).
אבל, יחד עם הבנת הפוטנציאל שבשימוש בתמונות, לא כל תמונה תעשה את העבודה.
בוודאי יצא לכולכם לראות תמונות שיצרו את האפקט ההפוך.
הדוגמה הקלאסית היא תמונות פרופיל ברשתות החברתיות שלא תמיד עושות חסד לבעל הפרופיל.
כדי שנצליח להשפיע על הלקוחות שלנו, חשוב לדעת באיזו תמונה להשתמש. מניתוח פעילות מותגים באינסטגרם
עולה כי ישנם כללי יסוד לשימוש בתמונות בצורה איכותית. אלו הנושאים אליהם כדי לנו להתייחס
בעת שימוש בתמונות כאמצעי השפעה בסביבה הדיגיטלית:
KISS – אני מאוד מתחבר לראשי התיבות הללו Keep it simple stupid בפעילות שיווקית בכלל ובשיווק דיגיטלי בפרט.
בנוגע לתמונות, אני ממליץ על תמונות פשוטות, הכוונה בעיקר לתמונות מוארות (לא בסביבה חשוכה).
צבעים – נסו לשלב תמונות צבעוניות ככל שניתן. הצבעים (בעיקר כחול) ימשכו תשומת לב ויסייעו בהעברת המסר
פרצופים – שימו לב לאופן שבו תמונות עם אנשים מגבירות את המעורבות של הקהל (יותר לייקים),
תמונות המציגות אנשים (עדיף מחייכים) מגבירות את היחס החיובי למסר שלכם.
שימוש ברקע – בדרך כלל במרכז התמונה נתייחס למסר העיקרי שלנו, אותו אנו מעוניינים לקדם ולהדגיש.
במידה ומתאפשר, השתמשו ברקע לצורך הגברת המסר. כדאי מאוד שהסביבה תתרום למסר העיקרי של התמונה
(אתם יכולים לשלב מסרים נוספים שיחזקו את המסר שלכם ברקע של התמונה).
זוויות צילום – כדאי מאוד לצלם מזויות שונות. זויות צילום שונות ייצרו שינוי משמעותי במסר התמונה
(אדם המצולם מזווית נמוכה, מלמטה למעלה, יראה גדול ומרשים, שימו לב לאופן שבו מצלמים פוליטיקאים).
כפי שאנו מבינים, ישנן דרכים רבות להשתמש בתמונות.
חשוב מאוד לשלב תמונות בפעילות השיווקית, בעיקר ברשתות החברתיות וגם בתכני האתרים שלנו.