אחד הסיפורים המרתקים המתרחש סביבנו כרגע הוא סיפורה של חברת בלאקבארי.
אתם בוודאי זוכרים את המכשירים שלהם שהיו מזוהים בעיקר עם אנשי עסקים.
הסיפור של בלאקבארי מלמד אותנו שלכל מותג, יש מחזור חיים, אלו שהיו בצמרת לפני 5
שנים, עלולים למצוא עצמם בתחתית ביום בהיר אחד.
מעבר לכך, הסיפור של בלאקבארי מלמד אותנו שגם כאשר המצב נראה אנוש, עדיין, תמיד יש מה לעשות. למרות העובדה שהמכשירים של בלאקבארי לא כל כך רלוונטיים היום, עדיין ממשיכה החברה וממציאה את עצמה מחדש.
ביולי 2014 השיקה החברה מכשיר חדש, בשם פאספורט. ייחודו של המכשיר בכך שהוא משלב מקלדת פיזית עם מסך מגע ועושה כל זאת כל גבי מכשיר מרובע. מיוחד, אפילו מוזר.
היתרונות ברורים, מקלדת פיזית מקלה על עריכת טקסט. החסרונות ברורים גם כן, המסך הגדול מהווה בעיה כשמנסים לתפעל את המכשיר ביד אחת. המכשיר החדש הינו חלק מאסטרטגית חזרתה של באלקבארי למעגל הרלוונטיות. גם אם המכשיר לא יפרוץ דרך ולא יחזיר את בלאקבארי לקדמת בימת הסמארטפונים, מוכיחה החברה את חוזקותיה. בלאקבארי מכוונת לקהל היעד הרלוונטי עבורה, המגזר העסקי.
כדי להמשיך ולצמוח אנו רואים את ההתמקדות של בלאקבארי בחוזקותיה. החברה עוברת מהתמקדות במכשירים, לשירותים, אותם תמכור לממשלות ולחברות הגדולות: אבטחת מידע והצפנה לסביבת המובייל.
מה אנחנו יכולים ללמוד מהמקרה של בלאקברי:
– לכל מוצר תאריך תפוגה, התכוננו ליום שאחרי
– גם כשמגיע תאריך התפוגה, ניתן עדיין לשנות את משקל החשיבות ולהנות מעוצמתו של המותג
– התמקדות והבנת קהל היעד תאפשר התאמת המוצרים הבאים בהצלחה