בשניות אלו ממש נוצרת שפה חדשה. הילדים שלנו מדברים אותה כבר מזמן.
הלקוחות שלנו מתקשרים באמצעותה ברגעים אלו. המשווקים הגדולים בעולם
חושבים שהיא הופכת להיות משמעותית. כדאי שנבין על מה מדובר.
לא ירחק היום שבו תקבלו מיילים ללא מילים כלל. כבר היום, אנחנו יכולים לתקשר
באמצעות סימנים כגון ???? או וראיציות אחרות הכוללות לבבות צבעוניים, רקדניות פלמנקו
שמחות ועוד ועוד. עולמם של האימוג׳ים כובש (ואפילו משמיד) את עולם השפות הקלאסיות.
לא מזמן השיקה קים קרדשיאן את אחת האפליקציות הפופולריות בתולדות הרשת, קימוג׳י.
אפליקציה זו מכילה שלל אימוג׳ים המשקפים את עולמה של קרדישיאן. מצד אחד,
קצב ההורדות המסחרר מלמד על הביקוש האדיר למוצרי אימוג׳י. מצד שני, התכנים,
הציורים החדשים שמציעה האפליקציה, מעוררים שאלות לגבי העולם שאנחנו חיים
בו ומה אנחנו מעריכים.
בכל מקרה, אם נרצה או לא נרצה, האימוג׳ים כאן להשאר. בשבוע שעבר הייתה זו
טוויטר שלימדה אותנו עד כמה האימוג׳ים חשובים ויכולים ללמד אותנו על הלקוחות
עליהם אנו מעוניינים להשפיע. טוויטר מאפשרת ליצור פרסומות בהתאם לאימוג׳ים
בהם עושים שימוש הגולשים. למשל, גולש שצירף אימוג׳י של המבורגר, יוכל לקבל
פרסומות של רשתות מזון. מעבר לטוויטר, אתם יכולים לבצע חיפוש בגוגל באמצעות
אימוג׳ים. אתם מוזמנים לשלוף את הסמארטפון שלכם ולהקליד למנוע החיפוש כל אימוג׳י
שתרצו ולבחון את התוצאות.
הלקח מהתפתחות זו אדיר. אנחנו חיים בעידן מוזר. מצד אחד, הטכנולוגיה דוהרת קדימה
בקצב מסחרר. מצד שני, מבחינת השימוש שלנו בשפות, נראה שאנחנו קצת הולכים אחורה
וחוזרים להשתמש בכתב ציורי כמו אבות אבותינו שוכני המערות. אנחנו חיים בעידן של
תקשורת חדשה, סופר מהירה. לא נכנס כאן לשאלה האם מדובר בתופעה חיובית או שלילית
(זה דיון מרתק, אני מעביר קורס שלם בנושא בטכניון), אבל כן חשוב שתהיו מודעים
להתפתחויות ולחשוב כיצד אתם משלבים אימוג׳ים ומשתמשים במידע שניתן להפיק
מהאימוג׳ים כדי להשפיע בצורה נכונה על הלקוחות שלנו.
אז לסיכום:
לב אדום, 2 רקדניות שמחות, סמיילי עם משקפי שמש