חדשנות ובינה מלאכותית משנים את העולם!
חברת אמזון שולחת מוצרים לאנשים עוד בטרם בוצעה ההזמנה של אותו מוצר!
מכירים את החוויה המוזרה של לצפות במודעה בפייסבוק למוצר שרק חשבתם עליו?
באמזון לקחו את זה לשלב הבא, המוצר הזה כבר בדרך אליכם, עוד לפני שביצעתם את ההזמנה. מערכת הבינה המלאכותית של אמזון יכולה לחזות איזה מוצר אתם עומדים להזמין ולשלוח אותו למרכז אספקה הסמוך עליכם. כאשר אתם תבצעו את ההזמנה בפועל, הוא יגיע אליכם במהירות שיא. הבינה המלאכותית של אמזון מאפשרת לקצר את זמן המשלוח ואת משך ההמתנה למוצר. מצידם של הלקוחות, זו הופכת להיות הנורמה. כדאי שנבין כי הלקוחות היום מתרגלים לסוג שירות חדש. חברות חדשניות כדוגמת אמזון מספקות חוויה תפורה במיוחד ללקוח.
חדשנות בבסיס האסטרטגיה
בעסקים נכון לומר שאם אתם לא מתקדמים, אתם בדרך למטה. חברות חדשניות מפתחות מוצרים חדשים ומשופרים, מעניקות שירות בלתי מתפשר, מעסיקות את מיטב המומחים. חברות אלו תופסות עמדה תחרותית איתנה מול יריבים עסקיים. מדוע זה כל כך חשוב? מכיוון שהיכולת לחדש ולהשתפר ולהציע מוצרים ושירות טובים יותר, כל אלו מחזקים ומשמרים את נאמנות הלקוחות.
הבינה המלאכותית תשפיע על כל מרכיב בשרשרת הערך ותהפוך את החברות ליעילות הרבה יותר!
ברגעים אלו חברות משלבות בפעילותן אלמנטים מבוססי בינה מלאכותית כגון:
- שירות לקוחות: עוזרים אישיים חכמים
- לוגיסטיקה יוצאת: מערכי משלוחים אוטונומיים
- תפעול: מפעלים חכמים (פחות משכורות, יותר רובוטים)
- שיווק: כלי בינה מלאכותית ג׳נרטיבית המבצעים אופטימזיציה לתכנים התפורים אישית ללקוחות
- כח אדם: סינון קורות חיים ובדיקת התאמה לארגון תוך התמודדות מול אתגרי ההטיות בבינה מלאכותית
חדשנות כאמצעי לסיפוק צרכי הלקוחות
בינה מלאכותית יכולה ללמד אותנו על טרנדים קיימים, ובנוסף, לעזור לנו לחזות מגמות עתידיות. כלי בינה מלאכותית מסוגלים לנתח פידבק מלקוחות, תגובות ברשתות החברתיות (גם למוצרים של מתחרים) ובאופן אקטיבי לבצע תהליכי אופטימיזציה בפעילות העסקית ובמוצר. תחשבו על הפוטנציאל, היכולת לשפר את המוצרים שלנו בצורה מדויקת, בדיוק בהתאם למה שרוצים וצריכים הלקוחות. חברות נדרשות היום להציע פעילות ברמה של ״קריאת מחשבות״. המוצר צריך להיות בדיוק מה שהלקוח מחפש. אנחנו כבר מזמן הורגלנו לחיות בסביבה מותאמת אישית עבורנו. אנחנו רגילים להקשיב למה שמתאים לנו בספוטיפיי שלנו. אנחנו צופים בתוכן שלנו במקום ובזמן שמתאים לנו: סטרימינג, או, יוטיוב. אנחנו מבצעים התאמות ומעצבים את המוצרים בדיוק לטעמנו (תבדוק מה מציעות חברות ואנס ונייקי באתרים שלהן). הבינה המלאכותית תקצין עוד יותר את תופעת הפרסנוליזציה בכל תחום.
חדשנות כאמצעי להתמודדות מול אירועים משבשים
אנו פוגשים יותר ויותר אירועים משבשים. טכנולוגיות חדשות מאתגרות את הפעילות העסקית שלנו. תחשבו כמה ענפים כבר משתנים מול הבינה המלאכותית היוצרת. ברגעים אלו בהם נכתב המאמר, נמשכת שביתת התסריטאים בהוליווד. אלו מוחים על כך שבינה מלאכותית תופסת את מקומם. חברות מוכוונות חדשנות יכולו להתמודד בצורה טובה יותר מול אירועים משבשים. חברה גמישה, הרגילה להיות בתנועה, תמצא את פעילות הפיבוט לכיוון חדש כפחות מאתגרת. חברות אלו יראו בשיבוש הזדמנות להמציא את עצמן מחדש.
בינה מלאכותית וחדשנות יחוללו שינוי בכל התחומים!
אל תטעו לחשוב שזה יקרה רק בעסקים. מערכות חינוך שידעו לשלב בינה מלאכותית יצמיחו דור של תלמידים איכותיים יותר.
כיצד תשפיע בינה מלאכותית וחדשנות על מערכת החינוך?
- מערכות לימוד אישיות: כל תלמיד יתקדם באופן אישי מול מערכת שתדע להתאים עצמה אליו
- מורים וירטואליים: בנוסף למורים הרגילים, התלמידים יוכלו להעזר במורים וירטואליים פרטיים
- מערכות תומכות לתלמידים: זיהוי מוקדם וטיפול מונע בנושאים הקשורים ללמידה מול כל תלמיד
- חיבור למציאות מדומה: תארו כיצד יראה שיעור היסטוריה במציאות מדומה, ביקור בקוליסאום ברומא בשיא תפארתו
ובאותה צורה, בינה מלאכותית תהיה חלק ממערך ההדרכה וההכשרות בארגונים.
חברות כאלו יוכלו להכשיר עובדים איכותיים בקצב מהיר יותר.
מה עושים?
כדאי לכולנו לבדוק מה קורה בענף שלנו. בדקו תהליכים ומגמות ותוודאו שאתם מוכנים לקראת ההזדנויות והאתגרים. השתמשו בגוגל לבדוק מה עושים המתחרים. מעבר לגוגל, אני ממליץ לכם לבדוק את ChatGPT כמנוע לחדשנות. ChatGPT בגרסאותיו השונות פועל יפה מאוד כמחולל רעיונות. התנסו עם הצ׳ט תוך כדי שאתם מבקשים ממנו רעיונות לחדשנות בתחומי הפעילות שלכם.
מהפכת הבינה המלאכותית תדגיש את הפערים בין שחקנים מוכווני חדשנות לכל השאר. אם עדיין לא שילבתם כלי בינה מלאכותית בפעילות העסקית שלכם, אם אתם מתלבטים לגבי איך משלבים בינה מלאכותית באסטרטגיה? מה אפשר ללמוד מתוך הפעילות של החברות המובילות בעולם? איך להתקדם בצורה נכונה? מוזמנים להזמין את ההרצאות והסדנאות שלי (בעברית ובאנגלית) בנושא חדשנות ובינה מלאכותית.